1. A headline (szalagcím).
Steve Jobs minden termékének bemutatását egy 140-karakteres Twitter bejegyzésnyi méretben tudja tartani, és ezt úgy, hogy az mégis zengzetes és ízes legyen. Például a MacBook Air szlogenje
"a világ legvékonyabb notebook-ja."
Ezzel a legfontosabb üzenetet, termékminőséget máris meghirdette. Arra pedig külön ügyel, hogy a szlogennek megfelelő szövegezéssel az üzenet minden prezentációs anyagban konzekvensen jelenjék meg.
2. A gonosztevő.
A klasszikus történetmondás legfontosabb szereplő a hős és a gonosztevő, akivel a hősnek meg kell küzdenie. 1984-ben az Apple számára a komputer piac dominálására törő IBM volt a gonosztevő, most a Microsoft-tal szemben kell a hősnek a legjobb fegyvereivel felvonulnia. Az Apple értékesítői gárdája magát evangelistának mondta, azaz hittérítők voltak, akik a közös ellenség leküzdésére mozgósították ügyfeleiket.
3. Egyszerű slide-ok.
Az Apple termékek rajongói elsősorban arról számolnak be, hogy nincsenek felesleges sallangok a termékekben. Steve Jobs prezentációi is ebben a szellemben születnek. Egyszerűek, a szemnek vonzóak, ütősek és minimális bennük a bullet point. A képek ereje a döntő. Míg sokakban ott a lelkesedés, hogy egy-egy slide-ot teleírjanak. Persze szép nagy betükkel, de mégis átlagosan legalább 40 szóval, addig Steve Jobs legismertebb prezijei 7 szó 10 slide-on szófukarsággal viszik a pálmát.
4. A demo.
Azt már az agykutatók régóta bizonygatják, hogy az agy gyorsan elunja magát. Azaz, ha ütős prezentációt akarsz, akkor nem hagyhatsz időt a hallgatóságodnak, hogy az elveszítse érdeklődését. Steve Jobs a 10 perces prezijeibe már belefoglalta lelkesedését, az új termék bemutatását legfontosabb előnyeivel egyetemben. Az előnyök pedig nem egyszerű felsorolásként, hanem élő, megtapasztalható gag-ként jönnek elő bemutatóiban.
5. A szent füst felszáll című pillanat.
Hatásvadász pillanatok? Lehet, de Steve Jobs megmutatja, hogyan érdemes működtetni azt, amit az agykutatók „nagy érzelmi töltöttségű eseménynek” neveznek. A csak itt és csak most és csak Önnek pillanata ez, a felfokozott kiváncsiság és várakozás percei után a nagy leleplezésé. Amikor bemutatta az iPod-ot, elmondta, hogy három új termékkel érkezett. Csakhogy ez az érintős lejátszó, ez a telefon és ez az internetes készülék – 3 az 1-ben van!
6. Álmokat adj!
Minden karizmatikus előadó, így Steve Jobs is, arról ismerhető fel, hogy valami hatalmas és mégis új élmény közvetítésére törekszik. Nagy álmok, nagy az emberiség egészét érintő tervek – magukkal ragadó képek, lehetőségek és elképzelések képezik a nyerő előadások egyik sarokkövét. Ezeknek a kommunikálásába mint egy szent küldetésbe nem tűnnek harsánynak az érzelmek, a lelkesedés és a szenvedély. Elemek, amik a puritán üzleti prezentációkból – mint valami illetlenség – már-már kikoptak.