• Főoldal-
  • Coach képzések-
  • Coaching-
  • Életreceptek-
  • Média-
  • Eseménynaptár
  • Coach-kapu-
  • Elfelejtett jelszó
Lemma coaching
Logo Logo
  • Coach képzések
  • Coaching
  • Életreceptek
  • Média
COACH-KAPU
ELFELEJTETT JELSZÓ

Steve Jobs prezentációs trükkjei

Wiesner Edit, coach

Főoldal / Coaching / Steve Jobs prezentációs trükkjei

Steve Jobs-ot a nagy visszatérőnek tartják. Kiváló üzleti érzékkel rendelkezik a technikai újdonságok irányában (apple alapító, aki kikatapultálta magát saját vállalkozásából, hogy néhány éve visszatérve olyan újításokkal mint az ipod újra a nyereséges mezönybe vezesse cégét) és mint előadó is magával ragadó, egyedülálló tehetségként tartják számon. Nemrégiben könyv jelent meg, amely megpróbálja lemodellezni, mitől működnek olyan jól Steve Jobs előadásai.

1. A headline (szalagcím).

Steve Jobs minden termékének bemutatását egy 140-karakteres Twitter bejegyzésnyi méretben tudja tartani, és ezt úgy, hogy az mégis zengzetes és ízes legyen. Például a MacBook Air szlogenje

"a világ legvékonyabb notebook-ja."

Ezzel a legfontosabb üzenetet, termékminőséget máris meghirdette. Arra pedig külön ügyel, hogy a szlogennek megfelelő szövegezéssel az üzenet minden prezentációs anyagban konzekvensen jelenjék meg.

2. A gonosztevő.

A klasszikus történetmondás legfontosabb szereplő a hős és a gonosztevő, akivel a hősnek meg kell küzdenie. 1984-ben az Apple számára a komputer piac dominálására törő IBM volt a gonosztevő, most a Microsoft-tal szemben kell a hősnek a legjobb fegyvereivel felvonulnia. Az Apple értékesítői gárdája magát evangelistának mondta, azaz hittérítők voltak, akik a közös ellenség leküzdésére mozgósították ügyfeleiket.

3. Egyszerű slide-ok.

Az Apple termékek rajongói elsősorban arról számolnak be, hogy nincsenek felesleges sallangok a termékekben. Steve Jobs prezentációi is ebben a szellemben születnek. Egyszerűek, a szemnek vonzóak, ütősek és minimális bennük a bullet point. A képek ereje a döntő. Míg sokakban ott a lelkesedés, hogy egy-egy slide-ot teleírjanak. Persze szép nagy betükkel, de mégis átlagosan legalább 40 szóval, addig Steve Jobs legismertebb prezijei 7 szó 10 slide-on szófukarsággal viszik a pálmát.

4. A demo.

Azt már az agykutatók régóta bizonygatják, hogy az agy gyorsan elunja magát. Azaz, ha ütős prezentációt akarsz, akkor nem hagyhatsz időt a hallgatóságodnak, hogy az elveszítse érdeklődését. Steve Jobs a 10 perces prezijeibe már belefoglalta lelkesedését, az új termék bemutatását legfontosabb előnyeivel egyetemben. Az előnyök pedig nem egyszerű felsorolásként, hanem élő, megtapasztalható gag-ként jönnek elő bemutatóiban.

5. A szent füst felszáll című pillanat.

Hatásvadász pillanatok? Lehet, de Steve Jobs megmutatja, hogyan érdemes működtetni azt, amit az agykutatók „nagy érzelmi töltöttségű eseménynek” neveznek. A csak itt és csak most és csak Önnek pillanata ez, a felfokozott kiváncsiság és várakozás percei után a nagy leleplezésé. Amikor bemutatta az iPod-ot, elmondta, hogy három új termékkel érkezett. Csakhogy ez az érintős lejátszó, ez a telefon és ez az internetes készülék – 3 az 1-ben van!

6. Álmokat adj!

Minden karizmatikus előadó, így Steve Jobs is, arról ismerhető fel, hogy valami hatalmas és mégis új élmény közvetítésére törekszik. Nagy álmok, nagy az emberiség egészét érintő tervek – magukkal ragadó képek, lehetőségek és elképzelések képezik a nyerő előadások egyik sarokkövét. Ezeknek a kommunikálásába mint egy szent küldetésbe nem tűnnek harsánynak az érzelmek, a lelkesedés és a szenvedély. Elemek, amik a puritán üzleti prezentációkból – mint valami illetlenség – már-már kikoptak.

Így teheted gyorsan jobbá a prezentációidat:

  • Gondold végig, hogy mi az a bizonyos egy! nagy ötlet, amit közvetíteni szeretnél a hallgatóságodnak! Valami rövid, könnyen megjegyezhető, csupasz alany-állítmány-tárgy típusú mondatban gondolkodj.
     
  • Nézd meg, hogy mi az, ami téged lelkesít – mert ez lesz az is, amit a cégedről, termékedről stb. érdemes lesz megossz a hallgatóságoddal
     
  • Gyűjts ki három egyszerű üzenetet, amit mindenképpen szeretnél, hogy átmenjen! Találj hozzá hasonlatot és képeket, amelyekkel hatásukban meg tudod erősíteni ezeket.
     
  • Próbálj valamilyen élő bemutatást is beletenni a prezentációdba, hogy kézzelfoghatóvá váljon, amivel a terméked kitűnik.
     
  • Vond be – kérdésekkel – a hallgatóságodat!
     
  • Ha ez egy power point prezi, akkor építs bele valami élőt. A leugráló betűk helyett video clipben gondolkodj, ami viszont ne legyen hosszabb 3 percesnél.
     
  • Bármilyen hallgatóság megnyerésének alaplépése, hogy választ kaphassanak a  "Miért kéne ez engem érdekeljen?" kérdésre. Minden újításban, és minden elkötelezett előadóban ott a tudatosság és a szenvedély, hogy a terméke, ajánlata révén egy picit jobbá lesz a világ.
     
  • Az ellenség és a vele való küzdelem hatásos eszköz lehet a meglévő problémák leküzdésének a demonstrálására.
     
  • Egyszerűsítsd le, minimalizáld a prezidet. Kevés szó, kevés csicsa, de élő, vonzó képek és tartalom kellenek.
     
  • Ha számokat említesz, tedd azt képletesen. Az egyszeri felhasználó hasznát, ne a terméked technikai paramétereit mutasd be.
     
  • Szokj le a 'bullet-point'-okról. Rövid mondatokat írj, amelyek az elhangzó előadásodat összefoglalják, a megjelenő képeket kísérik
     
  • Gyakorolj – sokat, sokszor – és tedd szokásoddá, hogy visszajelzést kérsz a hallgatóságodtól!

Kapcsolódó tartalmak:
  • Eredményes prezentáció - Coaching tippek
  • Aktuális coach képzés
  • Aktuális programok és kiadványok

Érdekel a coaching?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig értesülhess a legfrissebb coaching-hírekről!

Lemma coaching
Lemma Coaching Bt.

cím: 1012 Budapest, Attila út 125. 4. em. 2.
cégjegyzékszám: 01 09 892862
Adószám: 23255641-2-41
Felnőttképzési intézményi nyilvántartási szám: 01-0269-06
képviseli: Wiesner Edit
e-mail: info[kukac]]elni-tudni[pont]hu

Térkép teljes nézete
Kapcsolatfelvétel
  • Főoldal
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Impresszum

Lemma Coaching © 2017. Minden jog fenntartva.