„A kommunikációd csak annyira tud jó lenni, amennyire érted az embereket, akikkel kommunikálsz.” Dr. Tony Alessandra
A kommunikációs sztrádán semmi sem okoz nagyobb karambolokat, mint amikor leveszed a célról és az útról a tekinteted és a többi közlekedő felé kiáltasz: „Vagy úgy csináljuk, ahogyan én akarom, vagy sehogy!” (It’s my way or the highway!) Van olyan klub ahol az, hogy „én vagyok a legfontosabb és minden rólam szól” működik, de ez a típusú hozzáállás a szervezetei hierarchiában halálos lehet.
Miért? Ez a hozzáállás kizárja a többieket, azt eredményezi, hogy ők magukat nem fontosnak, jelentéktelennek látják.
Gyakori a felkérés, hogy kezdő vállalkozásokat, vagy vállalkozások vezetőit ismertessem meg azokkal a kommunikációs technikákkal, amelyek működnek. Egy ilyen vezetői csoport dolgozta ki, hogy mik is azok a legfontosabb akadályok a szervezeti kommunikációban.