Derüljön ki, hogy ki az, aki akarja a coachingot(nem mert küldik, nem mert más helyett eljön, stb.)
Térképezzük fel azokat a szokásokat és készségeket, amelyekre az ügyfél építkezhet
Azonosítsuk be azokat a készségeket, feladatokat, amelyek újak lennének és amelyek meglétére az ügyfélnek a céljaihoz szüksége van
Készüljön egy önértékelés ezekben a készségekben (mi az, amit már tudok?, mit kell még elsajátítanom?)
Az önértékelés alapos megbeszélésére szánjunk megfelelő időt
Szülessen megállapodás arról, hogy mik lennének a legmegfelelőbb tanulási helyzetek, hol és mikor van mód megfigyelésre és értékelésre
Egyeztessünk az értékelés feltételeiről, legyen közös az értelmezésünk
Tervezzünk pozitiv visszajelzésnek időt és ügyeljünk rá, hogy a kritikai megjegyzéseink mindig konstruktivak legyen, tartalmazva magyarázatunkat, javaslatainkat
Hangsúlyozzuk az ügyfél egyediségét és az eljárás egyszeriségét
Állapodjunk meg egy cselekvési tervben
Stratégiai hátterű tervezés: az egyén céljaiban vegye figyelembe az érintett nagyobb egység: szervezet, család, kör... terveit
Vizsgáljuk meg a feladatokat és az elvárásokat
Definiáljuk az elvárásokat
Azonosítsuk be a szükséges kompetenciákat
Adjunk eszközöket az önértékelésre
A megkivánt kompetenciákat fordítsuk le a feladatok és vállalások nyelvére