A coaching vállalkozás, a szabad időbeosztású, az emberek szeretetét megkívánó életforma. A választott piacnak, iparágnak és szakértői helyzetnek függvénye, hogy a coach milyen életstílust engedhet meg magának.
Coachinggal sok szakmából érkező coachok foglalkoznak. A célterületük az üzleti élet vagy a magánélet területe.
Magam 2004-ben hagytam ott az üzleti életet, felsővezetői beosztásomat, hogy coachként kezdjek el tevékenykedni. Sokat dolgoztam és az ügyfelek elégedettsége révén gyorsan, sok új ügyfélre tettem szert. Az árképzésem hagyott kívánni valót maga után, mert gyakran futottam bele magánembereknél abba a problémába, hogy a jól képzett szakértővel való középtávú (3-6 hónap) együttműködés ha az anyagiakra terelődik a szó, mindjárt prioritását veszti. A nagyvállalatok pedig jól bejáratott tréningcégeik bevált munkatársait választják coaching feladatokra is. Újként, kis cégként nem könnyű bekerülni hozzájuk.
A jelen Magyarországában szabadúszóként vagy kisebb vállalkozással csak coachingból megélni még sok ajánlással és jó ügyfélkörrel sem könnyű. A szakmailag megbízható coach többség valamilyen tréneri, tanácsadói feladat mellett vállal fel coaching feladatokat.
Saját tapasztalatom, hogy a felsővezetői fizetéssel kényeztetett életformám fenntartására a coachinggal nem nyílt lehetőségem. Mégis jobban éltem, olyan értelemben, hogy időm volt élni. Felsővezetőként két országban ingázva intéztem cégeim, embereim ügyeit, aránytalanul sok időt, sok estét töltöttem az úton és szállodákban.
Coachként akkor és azokat vállaltam be ügyfélként, akiket kedveltem, akik érdekeltek, akik változási, fejlődési folyamatának örömmel voltam részese. Akikkel megtaláltuk egymást nagyon szép folyamatokat vittünk, de sok egy alkalmas találkozót is abszolváltam a kezdeti időszakban.
Különösen fontos, hogy az utóbbi, az üzletszerzés kérdéséről ne feledkezzünk meg. Folyamatosan kell erre a feladatra időt szánnunk. Mivel az itt eltöltött percek jelentősége megsokszorozódik. Ezt jónéhány kolléga tudatosította magában – sokan tökélyre vitték, olyan formán, hogy már coachinggal nem is, de a coaching marketingjével foglalkoznak csak. Kár, hogy hitelességük erre rámegy. Annyiban igazuk van, hogy a konkrét coaching munkával töltött idő egyszer fizettethető meg. Amiről elfeledkeznek, hogy a munkából jövő impulzusok, a tanulás, az ügyfelekkel való együtt fejlődés lehetősége emberileg és szakmailag is felemelő.
Nem mellékes zsenialitása a szabadúszó életformának, hogy a családunkra, gyerekeinkre is több időnk marad – és ezért már megéri.