„A morális kultúránk legmagasabb szintje, amikor rájövünk, hogy kontrollálnunk kell a gondolatainkat.” - Charles Darwin
A vállalati, szervezeti kultúra az a bejáratott működési elvrendszer, amely szerint a vállalaton belül a munkatársak együttműködnek. Az elvek szokásokban, viselkedési szabályokban kelnek életre. A viselkedési módja pedig megmutatja, hogy a szervezet "mit képvisel" és azok, akik kapcsolatba kerülnek vele milyen elbánást remélhetnek tőle.
Hol lehet utánajárni, hogy egy szervezetnek mi a kultúrája?
A vállalati stratégiában, a marketing kézikönyvben, a HR politikájához kapcsolódó leírásokban, a gazdasági tervezésének irányelveiben - mindenütt, ahol a szakértelmére és a működési felelősségére vonatkozó információ van.
Darby Checketts egy nagyon szép hasonlattal él: Azt mondja, hogy a vállalat irományainak - könyveinek, szüksége van mindkét oldalon a könyvespolcon egy-egy stabil támasztékra. ez balra az erős tudata a vállalati CÉL-nak,KÜLDETÉS-nek, a jobb oldalon pedig a nagyon egyértelmű és tisztán értelmezett ÜGYFÉL FÓKUSZÁLTSÁG. Ha a szervezet rájött küldetésére és elkötelezett ügyfelei szolgálatában, akkor ez a két sarokpont már meghatározza, hogy mi számára a helyes viselkedés.