Elmélet: A vállalatok, vállalkozások életútján – a kezdeti úttörő fázis, majd a strukturálódás, az adminisztratív szerkezetek kialakítása után – a szervezetek fejlődésének jelenleg ismert, legelterjedtebb formája a teameken, a projektmunkán alapuló felépítés.
- Kialakítom, kihirdetem és úgy lesz!
- Valóban? A múltban alkalmazott hatalmi szó napjainkban egyre kevésbé működik.
A munkatársak nem reagálnak a nyomásra. Vagyis… reagálnak. Felmondással, elvándorlással. Ha az Ön csapata ezt időben és energiában megengedheti magának – a döntés az Ön kezében van.
A vezetőknek a vezetés új módszereit kell megtanulniuk. A „Management 2.0” verziója a coaching típusú megközelítésen alapul.
A vezetői hatékonyság egyik motorja a coaching típusú vezetés lehet, amely azoknál a csapatoknál, akik kiemelkedően teljesítenek (ill. ez az elvárás feléjük) megsokszorozhatja az eredményeket.
(I absolutely believe that people, unless coached, never reach their maximum capabilities. -- Bob Nardelli, CEO, Home Depot)
A mai menedzser feladata, hogy olyan gyakorlatot és hozzáállást vezessen be, olyan értékrendet honosítson meg a munkahelyen, amellyel energetizálja erősíti munkatársait és a szervezetet. Talán szakítva, távolodva a hagyományos menedzser képtől közelebb kerülhetünk a coaching típusú vezetéshez.
Ehhez a hozzáálláshoz változtatni kell – elmozdulni a hagyományos autoriter modelltől a személyes felelősségvállaláson alapuló modell felé.
- “Változtatni kell? Mire gondol?”
Régi út: ,,a humánmenedzsment célja a eredmény" - Új felfogás: ,,fejleszteni a munkatársak erősségeit"
Régi út: „aztán lejelented, riportolod nekem…” - Új felfogás: ,,jelezd, miben tudok segítségedre lenni”
Régi út: „gyermeimként vigyázom a munkatársaimat” - Új felfogás: ,,kihivásokat kapnak a munkatársak, hogy bizonyíthassák nagyságukat."
(We’ve done lots of research over the past three years, and we’ve found that leaders who have the best coaching skills have better business results. -- Tanya Clemens, V.P. of Global Executive & Organizational Development at IBM)
Ezeknek a változásoknak a megértésében segít a 2 internetes tele-szeminárium (skype és messenger napokkal) valamint az élő workshop nap.
A rendezvények célja, hogy ezekben a pontokban megerősödjön, újat halljon és ha úgy dönt, akkor alkalmazni is tudja.
Akik már vettek részt ilyen folyamatban arról számolnak be, hogy: