„Az ember gondolatainak legjobb tolmácsai a cselekedetei” - John Locke
Akkor viselkedünk valahogy, ha nagyjából biztosak vagyunk abban, hogy a hozzánk hasonlóak ugyanúgy viselkednek. Reklám szintjén pl. egyetlen zacskó egy gyönyörű réten felháborítóbb és jobban megmozgat, mintha a réten százával repkednének a szemetek, zacskók és papírok – mert utóbbi mintegy általánossá, normálissá emeli a szemetelést. A szállodákban megfigyelték, hogy eredményesebbek azok a táblák, amelyek nem elmagyarázzák a törölközők és a mosószerfogyasztás összefüggését, hanem azok, amelyek azt mondják: „vendégeink többsége, akik ebben a szobákban laknak több napig, a törölközőjüket is több napig használják.”
Azok ajánlását fogadjuk meg, akik szakértőnek és megbízhatónak tűnnek számunkra. Ilyen megbízhatóságot kölcsönöz a név előtt pl. a dr. vagy a végzettség megnevezése. De az is, ha nem csak az előnyökről, hanem a hátrányokról is nyíltan szólunk. Merthogy ez meglepő és az emberek mindjárt más füllel figyelnek a következő szavaidra. Ezért például ha valakit egy feladatra ajánlasz, említs meg egy gyenge pontot vagy hibát, mielőtt áradozásba kezdesz.