Hagyományosan a tréning, workshop, coaching és a konferencia látogatásoknak is mérlegre kell kerülniük. Bizonyítaniuk kell, hogy megérik a pénzüket…
A héten kezdem tanítani a vezetőfejlesztő- team és executive coach képzésben a fejlesztő módszereket és mérésük folyamatát, azért friss lelkesedéssel itt is megosztom az alapelveket.
Amikor fejlesztésről gondolkodunk vagy coachként ilyet ajánlunk egy szervezetben, akkor alaphangon 3 fontos témáról kell megállapodjon a megbízó a szolgáltatóval.
Mi a célja a fejlesztésnek? Ahhoz milyen alkalmazásokban gondolkodhatunk? Akár azért is, hogy mire és kire van keret vagy milyen elv és módszertan tetszett az utóbbi időben a döntéshozónknak? És a végén, semmiképpen nem elhanyagolhatóan az, hogyan zajlik majd az értékelése a fejlesztési folyamatunknak?
A szakirodalom egy 5+1-es keretről beszél, amikor a felmérések hátterét mérlegeli:
5+1-es a keret, így aztán a 6. szempont az, amely a nagy szemléleti vízválasztó a technokraták, a coach szerepet gazdasági tanácsadóként, tudásmegosztóként felfogó coachok és a fejlesztők között. Mi fejlesztők ragaszkodunk ahhoz, hogy a munkánkat kisérik un. intangible benefits, azaz nem egyértelműen megfogható és számszerűsíthető előnyök is.