„A lehetőségek a félelem ellenszere - de ki kell lépj a világba, hogy megtaláld őket. Fogadjunk, hogyha 20%-át annak az energiának, amit most a megtakarításokba fordít a vállalat, tudatosan és fegyelmezetten az új lehetőségek keresésére fordítaná, akkor a vállalat most lefelé mutató tendenciája feleannyira sem tűnik félelmetesnek.” - Gary Hamel és Erick Schonfeld
A feladatokat gyorsan elkezdik, nem analizálnak a végtelenségig. Állandóak a kisérletezések, még annak tudatában is, hogy esetleg hibát vétenek.
A megszállottságig elkötelezettek a jó minőség és jó szolgáltatási színvonal mellett. Állandó kapcsolatban vannak ügyfeleikkel.
A vállalat teljes méretétől függetlenül kisebb egységekben jól átláthatóan zajlik az operatív munka. Ezek az egységek is nagy döntési jogokkal rendelkeznek és köztük is élő a verseny.
Bizalom a munkatársak képességeiben és részvételükben a munkafolyamatok és termékek tökéletesítésekor - bizalom, ami az átlagos hozzáállású munkaerő gárdából jó embereket, lelkes munkatársakat szül.
Olyan vállalati értékek mint minőség, megbízhatóság, ügyfélszolgálat áthatják a vállalat minden tevékenységét és meghatározzák a stratégiáját.
Jellemzően olyan területeken aktív a vállalat és olyan vállalatokat vásárol is fel, amelyekben a meglévő know-how-ját hasznosítani tudja.
Nem cél az egyre cizelláltabb rendszer és vállalati szerkezet. Az adminisztratív csatornák nem túl számosak, a legszükségesebb a jelentésrendszerből halad csak rajtuk keresztül, jellemzően az informális csatornákon zajlik a kommunikáció.
Megfelelő arányban vannak jelen a központosított és a decentralizált szervezeti elemek. Sok a kezdeményezéseknek és a sajátos megoldásoknak a szabadsága, mindaddig amig a világosan definiált vállalati célokat szolgálják és eredményesek.